press
28.03.2024 czwartek
PressPresserwisJedynki gazetGrand PressGrand Press PhotoKontakt
Press | Prenumerata | E-prenumerata | Książki | Wydania archiwalne |  Twój koszyk : 0.00 zł

Press: Numer 255 (lipiec-sierpień 2018) - wersja elektronicznaPress: Numer 255 (lipiec-sierpień 2018) - wersja elektroniczna

Archiwalne e-wydanie magazynu "Press"

Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Wilkowicz pracuje dla Janusza, Iwaszkiewicz na salonach, Kusznierewicz na mieliźnie

Należy do grona nielicznych, którzy kopnęli, i to zdrowo, Adama Michnika. Gdy kiedyś na mecie zawodów narciarskich ustawił Ryszarda Kapuścińskiego, musiał go sam stamtąd ściągać. Za prowadzenie „Szkła kontaktowego” w TVN jest ochrzaniany średnio co dwa miesiące – i twierdzi, że mu to dobrze robi. W „Press” rozmowa z Jerzym Iwaszkiewiczem.

W tej historii jest wszystko, co czyni ją materiałem na scenariusz hollywoodzkiego thrillera: walka wywiadów, zabójstwo, które wstrząsnęło światem, oraz cudowne zmartwychwstanie głównego bohatera. Lecz finał mistyfikacji zamachu na rosyjskiego dziennikarza Arkadija Babczenkę w Kijowie może być dla ukraińskich mediów kłopotliwy.

Była dziennikarka internetowej telewizji PiS, kuzyn prezesa PiS i była szefowa „Wiadomości” są w gronie doradców zarządów Telewizji Polskiej. Nie wiadomo, co właściwie robią, ale wiadomo, że świetnie na tym zarabiają.

To już XII Ranking Antyrzeczników przygotowany przez „Press”. Dziennikarze z ogólnopolskich redakcji wskazali ich zdaniem najgorszych rzeczników prasowych partii, centralnych instytucji i urzędów publicznych. Czołówka raczej nie dziwi.

Ponad 60 proc. ankietowanych przez PressInstitute dziennikarzy przyznaje, że to media nakręcają koniunkturę na zbyt częste robienie sondaży preferencji politycznych. I aż 70 proc. sądzi, że wpływ publikowania wyników tych sondaży na polityczne wybory Polaków jest znaczący. Tymczasem dziennikarze nie potrafią sondaży analizować i wyciągają pochopne wnioski.

Po dwóch latach prawicowych rządów w Polsce krytyczne wobec nich media próbują różnych sposobów na ułożenie się z władzą. Niektóre ślą do polityków delikatne sygnały i ukłony- a także włączają bezpieczniki typu Gawryluk, Hofman czy Koziński.

Dla jednych erudyta i przenikliwy dziennikarz. Dla innych – cynik i partyjny urzędnik. Ale dla wszystkich jest oczywiste, że Krzysztof Czabański zawsze stoi u boku prezesa. I jako szef Rady Mediów Narodowych dba nie o media, tylko o dalszą karierę przybocznego.

Jeśli minister spraw zagranicznych zacznie mówić o Google, autor kanału Young & Naiv zapyta go: „A co to jest Google?”. Wybija z rytmu rozmówców, do każdego mówi na ty i nie uznaje tematów tabu. W czasach, gdy establishmentowe dziennikarstwo w Niemczech przeżywa kryzys, do polityki i mediów przebija się Tilo Jung – młody youtuber, który ze swojego wieku i naiwności uczynił atut.

Jestem pracownikiem Janusza. Zabiegam o zainteresowanie jego i jego rodziny – mówi dziennikarz Sport.pl Paweł Wilkowicz. I tłumaczy: - Bez nich zostaniemy zakładnikami karka. Nie ma żadnej recepty na odcedzenie karka od futbolu. Można go tylko utopić w masie normalnych ludzi.

Chcesz, by twoje medium było lepiej pozycjonowane w Google? Zadbaj o porządny wpis o nim w Wikipedii. Stanisław Stanuch wyjaśnia, dlaczego polskie media tracą na wynikach SEO, traktując po macoszemu największą encyklopedię świata.

Ze Slacka korzystają już nie tylko redakcje serwisów technologicznych. Używa się go do komunikacji w Gazeta.pl, redakcji Naekranie.pl czy projekcie Outriders. Przeczytaj, jak Slack porządkuje komunikację wewnątrz firmy i pozwala wyrugować z redakcji niepotrzebne e-maile.

Debata #MeToo zbiera żniwo w Niemczech. Doszło do tego, że w czerwcu powołano wspólną placówkę publicznych stacji radiowo-telewizyjnych i 15 zrzeszeń branżowych, do której zwracać się mogą ofiary molestowania seksualnego. Rząd przeznaczy na nią 100 tys. euro, zaś nadawcy i związki od 10 do 40 tys. euro rocznie.

Kiedy Maciej Marasek, partner i dyrektor kreacji w 2012 Agency, zobaczył zdjęcie Rafała Barana w fotelu z napisem „Papież reklamy”, skomentował: „Może on i jest papieżem, ale bogiem jestem ja!”. Przeczytaj w „Press” o świetnym kreatywnym, który ma ego jak Mount Everest.

Moja strata wizerunkowa jest widoczna – przyznaje w „Press” Mateusz Kusznierewicz. Za sprawą współpracy z Polską Fundacją Narodową wizerunek sportowca, który był mistrzem autopromocji, poszedł na dno. Eksperci są podzieleni co do tego, jak szybko znowu rozwinie żagle.

Zwycięzca Grand Press Photo 2018 Adam Lach opowiada o powinnościach fotoreportera w obecnych czasach. Stefano De Luigi tłumaczy, dlaczego fotograf musi być intelektualistą. A do tego galeria wszystkich nagrodzonych w tegorocznym konkursie zdjęć pojedynczych, reportaży i projektów dokumentalnych.

Wraz z Press 07-08`2018 otrzymujesz dodatek specjalny (w 1-ym grzbiecie)

Raport „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” zawierający: - praktyczne przykłady działań zgodnych z zasadami społecznej odpowiedzialności, przedstawione przez ekspertów wybranych firm, - metody i narzędzia budowania dobrych relacji pracodawcy z pracobiorcą.

Zapraszamy do lektury.

Cena: 16.00 zł

Liczba egz.




Regulamin serwisu

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. J.H.Dąbrowskiego 75/66
60-523 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
© Press sp. z o.o. sp.k.