press
26.04.2024 piątek
PressPresserwisJedynki gazetGrand PressGrand Press PhotoKontakt
Press | Prenumerata | E-prenumerata | Książki | Wydania archiwalne |  Twój koszyk : 0.00 zł

Press: Numer 262 (wrzesień-październik 2019)Press: Numer 262 (wrzesień-październik 2019)

Archiwalne wydanie magazynu "Press"

Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Boski Matyszkowicz, szczery Szołajski, bojowy Wątły

Gazeta Ruperta Murdocha motywuje dziennikarzy gotówką za kliki w ich teksty. Dziennikarze sportowi w szponach bukmacherów. Czy były rzecznik może opisać swojego szefa. Tiktokerzy lubią hajsik. Nowy „Press” już na rynku.

Ja się ocenzurowałem i stacja się ocenzurowała. Widzowie zaczęli do mnie pisać, dlaczego tak dużo przeklinam. Nie mieli świadomości, że pikami zastępowane były słowa: Kościół, ksiądz, pedofilia, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Telewizja Polska… – opowiada o ostatnich tygodniach pracy w Superstacji Kuba Wątły.

Branża bukmacherska zassała dziennikarzy do swojego interesu. To są tuzy dziennikarstwa futbolowego, dla młodych ludzi wzór do naśladowania, więc nie muszą sprzeniewierzać się zasadom naszego zawodu – uważa Mirosław Żukowski z „Rzeczpospolitej”. Mateusz Borek z Polsatu: – Jeżeli ktoś chce mi pomóc w spełnianiu moich ambicji zawodowych, to z jakich powodów mam tę ofertę odrzucić? Kto ma rację?

W redakcji fotograficznej PAP są tematy zalecane i te zakazane. Tym drugim była np. wycinka drzew w Puszczy Białowieskiej. – Każdy, kto się nim interesował, słyszał, że jest w spisku z ekooszołomami – opowiada były pracownik PAP. W „Press” tekst o tym, które zdjęcie ośmieszało Beatę Szydło, dlaczego fotografię z Macierewiczem uznano za memogenną, którego fotografa „w pałacu nie lubili”.

Nowe specjalizacje w amerykańskich mediach łączą tradycyjne obowiązki redakcyjne – pisanie, redagowanie – z marketingiem i strategiami mediów społecznościowych. Furorę robi stanowisko wydawcy ds. rozwoju, stratega zaangażowania czy membership editor. Co ciekawe, ich role są podobne…

Jaki jest sens mordowania niewygodnego dziennikarza, jeśli wiadomo, że jego temat podejmie natychmiast kilkudziesięciu innych? Projekt Forbidden Stories powstał jako polisa ubezpieczeniowa dla reporterów śledczych na świecie.

Nasze środowisko zostało sprowadzone przez władze kultury do takiego upodlenia, że ludzie już sami wyczuwają, czego lepiej nie tykać. Większość reżyserów dokumentalnych realizuje teraz tematy zastępcze – mówi w szczerym wywiadzie reżyser Konrad Szołajski, który jako jedyny dokumentalista próbuje pokazać obecną wojnę polsko-polską.

Wśród audiobooków najlepiej sprzedaje się literatura rozrywkowa, kolejne powieści Remigiusza Mroza, Katarzyny Bereniki Miszczuk, Jacka Piekary, ale też Olgi Tokarczuk, Szczepana Twardocha, Wojciecha Tochmana, Mariusza Szczygła czy autobiografia O.S.T.R. Choć Polacy czytają mniej, sprzedaż audiobooków rośnie. Rynek zdobywają też nowatorskie produkcje audio.

Czasem im nie po drodze, ale Jarosław Kaczyński musi wspierać Tomasza Sakiewicza – bo liczy się z siłą Klubów Gazety Polskiej. Strefa Wolnego Słowa pasie się więc na dobrej zmianie, a Sakiewicz już nie może mówić, że nic z niej nie ma. W „Press” analiza jego finansowych i właścicielskich powiązań.

Wydawałoby się, że dla amerykańskich mediów nie ma tematów tabu. Lecz reakcja na doniesienia o seksualnych ekscesach Martina Luthera Kinga pokazuje, że także w USA są niewygodne tematy, które dziennikarze największych redakcji wolą przemilczeć.

W porywach protestuje do 30 osób. Przychodzą pod gmach TVP na placu Powstańców Warszawy codziennie o 19.30 i zaczynają manifestację od puszczenia sygnału „Dziennika Telewizyjnego”. Przeważnie emeryci, ale jest też 15-letnia licealistka i młody Ukrainiec. – Jak ja nie przyjdę, to kto? Ktoś musi – tłumaczy Gleb Bartoń. Dziennikarzy wśród nich nie ma.

Podstawowym grzechem mediów informacyjnych jest traktowanie Twittera jako maszynki do nabijania oglądalności zamiast narzędzia do informowania czytelników. W „Press” analiza kont 12 mediów informacyjnych ważnych w polskiej tweetosferze. Wnioski przydadzą się wszystkim redakcjom.

Mateusz Matyszkowicz – intelektualista, filozof, były hipster – stał się zaufanym człowiekiem prezesa TVP. Niektórzy twierdzą, że wręcz uwierzył w swoją boskość. – To, że przetrwał w firmie tak długo, świadczy, że ma z Kurskim dobre relacje – mówi jego dobry znajomy. Historia o tym, jak w imię władzy można się wyzbyć ideałów.

Czy w Polsce można budować wizerunek społeczności LGBT+ z pozytywnym skutkiem? Zdaniem fachowców od public relations tak, ale takie działania wymagają odpowiedniej strategii. Kluczem jest porzucenie logiki konfrontacji. Podpowiadamy, w jakie akcje warto wchodzić.

Jest autorem wielu znanych sloganów reklamowych i nagradzanych strategii marketingowych, ale stoi też za przegraną Bronisława Komorowskiego w wyborach w 2015 roku. Zdaniem fachowców z branży reklamy jego zaangażowanie w politykę może oznaczać kłopoty dla jego biznesu. W „Press” sylwetka Szymona Gutkowskiego, współwłaściciela Grupy DDB.

Zarobki pet influencerów za granicą rozbudzają wyobraźnię, więc polscy internauci też zaczęli zakładać swoim zwierzakom profile na Instagramie. Poznajcie kozła Banksa, kota Enzo i psa Monte. Agencje przyznają: zapotrzebowanie na kampanie z pet influencerami jest spore.

Specjalny dodatek: „Telewizja & Wideo – Trendy”. A w nim m.in. analizujemy, na jakie grupy dzielą się dziś telewidzowie i które z nich są dla telewizji linearnej potencjalnymi grupami ryzyka. Obalamy mit, że nagrywanie programów telewizyjnych i oglądanie ich z przesunięciem unicestwia reklamę telewizyjną. Prezentujemy wyniki badania przeprowadzonego w kolebce Netfliksa, które daje wgląd w preferencje i zwyczaje widzów tego serwisu. Udowadniamy, że również w Polsce widzowie są coraz bardziej skłonni płacić za oglądanie treści wideo w internecie.

Ponadto w „Press”: ranking największych firm medialnych, ranking agencji PR, warsztat wydawcy radiowego, kampanie na TikToku, polityka informacyjna LinkedIn.

Zapraszamy do lektury.

Cena: 29.00 zł

Liczba egz.




Regulamin serwisu

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. J.H.Dąbrowskiego 75/66
60-523 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
© Press sp. z o.o. sp.k.