press
19.04.2024 piątek
PressPresserwisJedynki gazetGrand PressGrand Press PhotoKontakt
Press | Prenumerata | E-prenumerata | Książki | Wydania archiwalne |  Twój koszyk : 0.00 zł

Press: Numer 261 (lipiec-sierpień 2019) - wersja elektronicznaPress: Numer 261 (lipiec-sierpień 2019) - wersja elektroniczna

Archiwalne e-wydanie magazynu "Press"

Bieżące cyfrowe wydanie Press możesz zamówić w:       

Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Kulisy sukcesu Sekielskich, klimat dla Grety, depresja reportera

Szymon Jadczak w szczerej rozmowie przyznaje, że ma już kryzys za sobą. „Super Express” wpadł na promowaniu premiera, a dziennikarze wyszli na naiwnych. Ujawniamy, jakie są wciąż tabu w mediach. Nowy „Press” już na rynku.

Kibole chcą być postrzegani jako najgroźniejsi gangsterzy, lecz często przypominają gang Olsena – mówi Szymon Jadczak z TVN 24. Po jego reportażu o Wiśle Kraków klub wreszcie uwolnił się od gangsterów. – Ta praca przeorała mi głowę. Przypłaciłem to załamaniem – przyznaje dziennikarz w rozmowie z „Press”.

Agencje, które zetknęły się z Apellą w publicznych przetargach, nie pamiętają jej udziału w tych procesach. – I nagle bach! Wygrali. Wyskoczyli jak diabeł z pudełka – opowiada szef jednej z firm. Bo agencja reklamowa Apella z Gdyni jest zaskakującym połączeniem polityki, reklamy i mediów.

– Zdumiewa mnie, że niektórzy dziennikarze, którzy potrafią być bezkompromisowi wobec polityków, gdy znajdą się naprzeciwko biskupa, od razu padają na kolana – stwierdza Marek Sekielski. Tekst o tym, że nie wystarczy ujawniać kolejne ofiary księży pedofilów, czas wszystkie świadectwa przedstawić biskupom.

W trzech pierwszych tygodniach od premiery filmu „Tylko nie mów nikomu” oglądano go na YouTube łącznie przez 592 mln minut, co daje 1126 lat. Na sukces tego filmu złożyło się wiele czynników – i tych przypadkowych, i tych przemyślanych. Przeanalizowaliśmy je.

Podział społeczeństwa i konflikt polityczny pomagają serwisowi OKO.press pozyskiwać odbiorców i donatorów. Czy przyszłość redakcji, która udowodniła, że można bez pieniędzy z reklam robić ambitne dziennikarstwo, jest uzależniona od polaryzacji? Niektórzy widzą takie zagrożenie.

Szwedzka nastolatka Greta Thunberg w krótkim czasie wyrosła na najsłynniejszą aktywistkę klimatyczną świata. Media nie chcą pisać, kto za nią stoi. Opowieść o PR-owcu, który przechodził pewnego dnia pod parlamentem; książce, która ukazała się kilka dni wcześniej; fachowcach, którzy pomagają charytatywnie.

Goście warszawskiego baru Newonce, schodząc do toalety w piwnicy, mijają studio internetowego radia, gdzie program mają m.in. Kuba Wojewódzki z Piotrem Kędzierskim, a gośćmi bywają celebryci. Ten bar i radio, a także internetowy serwis i drukowany magazyn w połączeniu ze znanymi nazwiskami dają mieszankę nieźle działającego biznesu.

– Mogę powiedzieć szefowi, że muszę się urwać z zebrania, bo mam umówione USG. Ale do tego, że idę do psychiatry, bo skończyły mi się leki, przyznać się nie mogę – mówi dziennikarka tygodnika. Dziennikarze chętnie biorą na warsztat temat depresji – pod warunkiem, że nie własnej.

Po awansie Doroty Gawryluk w Telewizji Polsat priorytetem stało się, by planując pracę wozów transmisyjnych w ciągu dnia, nie omijać wystąpień i oświadczeń członków rządu. W Polsat News pojawili się komentatorzy, których zaprasza TVP Info. A przemówienie Grzegorza Schetyny kanał emituje bez głosu.

Człowiek oglądany przez ekran komputera nie jest prawdziwy. Zamiast pisać kąśliwe felietony o tym, dlaczego mieszkańcy Podlasia i Podkarpacia tak chętnie głosują na PiS, wsiądź w autobus, pojedź i zapytaj ich o to – tajniki zawodu reportera zdradza Grzegorz Szymanik.

Stawała naprzeciwko tuzów polskiej reklamy i słyszała: „Ale pani to chyba nie ma dużego doświadczenia w piwie”. – Cóż, mogłam się wtedy obrażać, ale stwierdziłam, że to prawda. Nie znam się na piwie, ale muszę się go nauczyć – opowiada Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec i Ad Marketer Roku 2018.

Kiedyś na spotkaniu przedstawicieli agencji Brain w sprawie nowego biznesu klientka zapytała, jakich narzędzi strategicznych agencja używa. „My używamy przede wszystkim czegoś takiego jak brain” – odparł Jakub Kamiński. Sylwetka dyrektora kreacji, który zaczynał w reklamie w latach 90. i wciąż trwa.

Sekcja specjalna – „Studia produkcyjne”. A w niej: „Badanie producentów 2018” – trendy, efektywność, skala rynku. Co warto wiedzieć o nowym wzorze kosztorysu produkcji reklamowej. Czy da się rozwiązać problem zatorów finansowych. Jakie nowe rynki otwierają się na usługi producentów. Koncerny mediowe wchodzą na rynek produkcji. Poradnik: prawa autorskie w reklamie.

Grand Press Photo 2019 – prezentacja najlepszych zdjęć tegorocznej edycji konkursu. Wywiad ze zwycięzcą Sławomirem Kamińskim m.in. o tym, jak zmienia się praca fotoreporterów w sejmie. Przewodniczący jury Espen Rasmussen tłumaczy, dlaczego nacjonalistów, ekstremistów i faszystów trzeba pokazywać w mediach.

„Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” – przedstawiają: Rafał Woś, Grzegorz Siemionczyk, Bartek Godusławski, Sebastian Ogórek, Maciej Samcik, Maciej Głogowski. Zapis wykładów przeprowadzonych w ramach warsztatów zorganizowanych przez „Press” i Allegro. Potężny zastrzyk fachowej wiedzy na temat dziennikarstwa ekonomicznego, przydatnej w każdej redakcji.

Blisko 300 stron do czytania i oglądania na lato! Zapraszamy do lektury.


---------------
Elektroniczne wersje Press i prenumeraty można zamawiać również u zewnętrznych dystrybutorów e-wydań tj.
www.e-kiosk.pl
www.nexto.pl
www.egazety.pl

Cena: 23.00 zł

Liczba egz.




Regulamin serwisu

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. J.H.Dąbrowskiego 75/66
60-523 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
© Press sp. z o.o. sp.k.