Press: Numer 251 (listopad-grudzień 2017) - wersja elektroniczna
Archiwalne e-wydanie magazynu "Press"
Kłopot z Piątkiem, czarne wizje Grynberga, wcielenia Wielińskiego
Od pewnego czasu na spotkaniach muszę udowadniać, że jestem Polakiem – mówi w „Press” pisarz Mikołaj Grynberg. W rozmowie z Markiem Zającem opowiada, jak w Polsce obudziło się coś, co już nigdy nie miało się obudzić, i dlaczego redaktorzy umieszczają gwiazdy Dawida na okładkach.
Za mało o zawartości książki, za dużo o jej autorze – tak zagraniczni korespondenci oceniają dyskusję polskich dziennikarzy wokół książki Tomasza Piątka „Macierewicz i jego tajemnice”. Środowisko mediów niewątpliwie ma z Piątkiem kłopot. On sam zaczyna mieć kłopot z mediami.
Nie w Warszawie, lecz w Gdyni agencja Thomson Reuters rozwija swój biznes - w tym dziennikarski newsroom. Snapy na temat 5,5 tys. spółek z 23 krajów są stąd rozsyłane na cały świat. Czy Gdynia przejmie obowiązki Berlina, Londynu bądź Singapuru?
Platformy crowdfundingowe we Włoszech udowadniają, że poprzez nie można finansować wyjazdy reporterów w rejony wojen czy konfliktów. Warunkiem jest dobra marka dziennikarza i publiczne rozliczanie kosztów. Jak włoscy czytelnicy inwestują w jakościowe dziennikarstwo - czytaj w „Press”.
Brudny Henryk na co dzień leczy ludzi. Treneiro Vlog ćwiczy skoki spadochronowe. Cyber Marian haruje jak wół, a reZigiusz wkrótce odpali nowy projekt. Przedstawiamy zwycięzców Grand Video Awards 2017 – nagród dla najlepszych twórców w internecie.
Relacja z obrad jury, wyniki konkursu i zdjęcia z finałowej gali.
Wśród kleru i polskich hierarchów kościelnych nie ma mody na czytanie „Tygodnika Powszechnego”. W parafialnych kioskach raczej go nie znajdziemy. Lecz od czasów dobrej zmiany tygodnikowi wiedzie się lepiej. Wydawca ryzykuje i zwiększa nakład.
Volksdeutsch, który sprzedał się Niemcom – zdaniem dziennikarzy z prawicy. Ślązak z Katowic, który matecznika nie szanuje – zdaniem działaczy ze Śląska. Dziennikarz, który bawi się w polityczne manifesty – zdaniem kolegów z mainstreamu. Bartosz T. Wieliński wyrósł na frontmana „Gazety Wyborczej”, lecz zdaniem wielu niepotrzebnie pali za sobą mosty.
Ranking agencji public relations według przychodów w 2016 roku – kolejna edycja przygotowywanego przez „Press” od 12 lat rankingu tej branży. Zestawienie top agencji o najwyższej dynamice przychodów i najwyższej dynamice free income.
Nie zamierza się usprawiedliwiać ani tłumaczyć z przeszłości. Podtrzymuje, że to on odkrył źródła Amazonki. Dla zachowania europejskich korzeni zamknąłby granice dla wszystkich. Podróżnik i dziennikarz Jacek Pałkiewicz nie walczy z krytykami, ale też nie chce trzymać języka za zębami.
Gdy przy bramie wjazdowej zabrakło ludzi do sprzedaży wejściówek, ubrali ją w pomarańczową kamizelkę i dali kasę fiskalną. Goście rozpoznawali ją: „A pani to nie była wcześniej w telewizji?”. Poczuła się upokorzona. Dla dziennikarzy po czterdziestce strata pracy to podwójny dramat.
Robert Biedroń to chyba jedyny samorządowiec, który ma niemalże 24-godzinny kontakt z mediami, a te pokazują go głównie z dobrej strony. Czy to wystarczy, by zostać czarnym koniem wyborów prezydenckich? Analiza politycznego wizerunku prezydenta Słupska.
Na rynku youtuberów i vlogerów robi się ciasno, więc niektórzy od razu uderzają w niszę. Zaś marketerzy coraz częściej myślą: dlaczego do kampanii brać tylko dużych influencerów, skoro za te same pieniądze można mieć kilku mniejszych? Przeczytaj w „Press”, czy mają rację.
Najlepsze serwisy dla biegaczy – czytali i ocenili dla „Press” dziennikarze, którzy sami uprawiają ten sport. Przedstawiamy Top 12 witryn spośród ponad 20 analizowanych.
Białoruska pisarka i dziennikarka Swietłana Aleksijewicz powtarza często, że ma trzy domy: Białoruś – gdzie mieszka; Ukrainę – gdzie się urodziła; Rosję – której kulturę pokochała. W żadnym jednak nie chcą noblistki, która zbyt często mówi prawdę w oczy politykom i obywatelom.
Na czym polega „efekt >>Belfra<<”? Jak z piratami w internecie radzą sobie nadawcy telewizyjni, a jak wydawcy internetowi? Czy marketerzy wiedzą, że ich budżety zasilają biznesy przestępców? Debata o gorzkim smaku zwycięstwa w walce z nielegalnymi treściami wideo w sieci.
W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 10 pism dla kobiet i 20 poradników. W pierwszej połowie tego roku - 11 pism kobiecych i 7 poradnikowych. Oczekiwane są kolejne. Wydawcy prasy kobiecej wiedzą, czego potrzebują polskie czytelniczki.
Case study: repozycjonowanie marki. Cztery duże firmy zdecydowały się na odświeżenie wizerunku swoich marek – każda z innego powodu, każda według innej strategii, wszystkie z dobrym skutkiem.
Wraz z Press 11-12`2017 otrzymujesz dodatek specjalny (w 1-ym grzbiecie)
TOP MARKA – podsumowanie badań dotyczących popularności i oceny marek w mediach:
- zestawienie wyników tegorocznego, 10-ego już badania Top Marka obejmującego 32 mln materiałów, które ukazały się w 1,1 tys. tytułów prasowych, 850 tys. serwisów internetowych i czterech serwisach społecznościowych,
- omówienie metodologii badania,
- 14 badanych branż i 119 marek, najczęściej wzmiankowanych w mediach,
- w tym wydaniu wyjątkowo Top Marki 10-lecia oraz Najbardziej Pozytywne Marki 10-lecia. Cena: 16.00 zł
|