Press: Numer 257 (listopad-grudzień 2018) - wersja elektroniczna
Archiwalne e-wydanie magazynu "Press"
Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć
Woś i Sroczyński irytują, Feluś przekracza linię, o. Szustak ratuje kler
Twierdzą, że media tożsamościowe już się ludziom przejadły. – Nie kręćcie sznura na własną szyję i nie przekształcajcie mediów w karne oddziały – apelują Rafał Woś i Grzegorz Sroczyński. Tekst o dwóch takich, którzy irytują wszystkich.
Po opublikowaniu w „Fakcie” zdjęcia zabitej siekierą dziewczynki Robert Feluś utrzymał posadę naczelnego, lecz po tytule dotyczącym samobójstwa syna polityka – już nie. A dlaczego, skoro nie był to najmocniejszy tytuł w historii tego tabloidu?
Z nowelizacji prawa prasowego w ub.r. usunięto zapis o „linii programowej redakcji”, lecz w głowach wielu redaktorów wciąż on tkwi. Dziennikarzom z prawa i z lewa istnienie takiej linii wydaje się wręcz oczywiste. Jej przeciwnicy przestrzegają: to koniec dziennikarstwa.
Przez lata wydawcy dawali się rozgrywać Ruchowi – aż w końcu prezes Igor Chalupec ich ograł. Upadek Ruchu to najlepszy prezent, jaki rynek mediów mógł dać PiS. Wykrwawi prasę bardziej niż niedoszła ustawa dekoncentracyjna.
52,5 proc. badanych przez PressInstitute dziennikarzy rozważało w ciągu ostatniego roku zmianę zawodu. 62,3 proc. dziennikarzy zniechęca do pracy w redakcjach coraz niższa jakość mediów, a 57 proc. – niskie zarobki. W „Press” pierwszy raport pt. „Indeks satysfakcji/frustracji dziennikarzy”.
TikTok to medium nastolatków – wiele osób, a także mediów, ma problem ze zrozumieniem tego świata. Tymczasem firmy bacznie przyglądają się platformie i jej możliwościom, szczególnie że przechodzą tam już youtuberzy i celebryci.
Tekst Onetu o mobbingu w Szlachetnej Paczce stawia pytania o odpowiedzialność dziennikarzy, ale także o wieloletnie milczenie świadków. Reakcja władz Stowarzyszenia Wiosna pokazuje, że media w Krakowie nie powinny już tego tematu zaniedbywać.
Największe firmy medialne w Polsce – ranking według przychodów w 2017 roku. Prześledziliśmy sprawozdania finansowe niemal 90 firm. Czołówka nie zaskakuje, lecz im dalej, tym ciekawiej.
Po sukcesie na YouTube o. Adam Szustak buduje platformę wideo, która ma się stać katolickim Netfliksem. Jak problemy polskiego Kościoła w komunikacji z ludźmi pomogły wyrosnąć temu dominikaninowi na kaznodzieję celebrytę – czytaj w „Press”.
Dlaczego Polacy mają wchodzić na ich kanały, zamiast śledzić TVN czy Polsat? Żeby uczestniczyć w relacjonowanych wydarzeniach. Dziennikarze obywatelscy dają bowiem odbiorcom namiastkę bycia w środku zdarzeń i na tym budują potencjał swoich mediów.
797 ocenionych filmów, 27 youtuberów nagrodzonych – w „Press” relacja z konkursu i gali Grand Video Awards 2018.
Wraz z Press 09-10`2018 otrzymujesz dodatek specjalny „Top Marka” (w 1-ym grzbiecie)
Zapraszamy do lektury.
---------------
Archiwalne e-wydania Press wraz z dodatkami można zamówić u dystrybutorów wydań elektronicznych:
www.e-kiosk.pl
www.nexto.pl
www.egazety.pl Cena: 16.00 zł
|