Press: Numer 264 (styczeń-luty 2020)
Archiwalne wydanie magazynu "Press"
Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć
Ostatnia bitwa Sekielskiego, sylwetka Pieczyńskiego, targetowanie audioreklam
- Powiedziałem sobie, że jeśli ten film przejdzie niezauważony, to kończę z tym zawodem - opowiada Tomasz Sekielski, który w konkursie na Dziennikarza Roku 2019 otrzymał rekordową liczbę 253 głosów. W najnowszym numerze "Press" także pytamy o to, czy Adam Pieczyński musiał odejść, sprawdzamy ambicje prezesa Agory Bartosza Hojki i podglądamy fotografów przyrody w pracy.
Jak Polacy ocalili Londyn, czyli dlaczego w polskich mediach dominują relacje zagraniczne, w których mówi się o nas samych.
Wymyślił format TVN 24 z politykami, paskiem informacyjnym i młodymi prezenterami. Przez 18 lat zarządzał stacją, która stała się liderem opiniotwórczych mediów. Czy odejście Adama Pieczyńskiego to początek cięć w TVN-owskim menagemencie?
Są redakcje, w których oprócz szefa i kilku dziennikarzy na etacie pracują sami wolni strzelcy, a bywa, że i wszyscy są bez umów o pracę. Jakie emerytury ich czekają i jak zabezpieczają się na starość?
Nadawcy zdradzają, jaki mają pomysł na podcast, jak próbują dotrzeć do odbiorców i na czym chcą zarobić. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków podcastów na świecie, kolejny wydawcy uruchamiają kolejne seriale podcastowe.
Ograniczają liczbę wydań, sięgają po fundusze samorządowe, proszą o wsparcie czytelników - pisma bez ministerialnych dotacji szukają sposobu na przetrwanie. Składają też ponownie wnioski, bo wierzą, że pomoc państwa nie powinna mieć politycznych barw.
Tu przyroda narzuca swoje reguły, nie negocjuje warunków i nie uznaje akredytacji i legitymacji prasowych - opowiada Tomasz Gudzowaty. Najlepszych fotografów przyrody podglądamy w pracy, pytamy o warsztat i etykę zawodową.
Dziennikarze prawej i liberalnej strony rzadko spotykają się w tym samym studiu i niemal wcale nie zgadzają się w opiniach. Łączy ich za to sprzeciw wobec samorządu zawodowego i wbrew pozorom w sprawach dziennikarskich znacznie częściej mówią jednym głosem, niż można by się spodziewać.
Nie wszyscy go znają, ale prezes Agory Bartosz Hojka uchodzi za sprawnego menedżera, który obniża koszty wydawania „Gazety Wyborczej”, zwiększa przychody cyfrowe, potrafi na dystans trzymać starą gwardię założycieli dziennika i ma wielkie plany przejęcia Eurozetu.
Opozycyjny internet na Białorusi to porażka Aleksandra Łukaszenki. Młodzi Białorusini w Polsce ukrywają się przed więzieniem, ale w sieci ujawniają kolejne afery, pokazując swoim rodakom prawdziwą twarz reżimu.
TV Republika to miał być polski Fox News, ale skończyło na 0,03 proc. oglądalności, powtórkach w ciągu dnia i zaległościach w wypłatach dla dziennikarzy.
MON nie ma rzecznika prasowego, ale w mediach brak informacji o aferach, które były znakiem rozpoznawczym poprzedniego ministra obrony. Czy to oznacza, że Mariusz Błaszczak zażegnał kryzys w wojsku?
W Skodzie wszyscy kierowcy są równi, kwestia płci czy wieku nie ma dla nas znaczenia i mówimy o tym odważnie - mówi dyrektor marketingu marki Skoda Arkadiusz Gwizdek.
Michał Marcinik - właściciel platformy AdTonos zajmującej się streamingowaniem reklam - opowiada o sposobach targetowania reklam radiowych i testowaniu interaktywnych w smartspeakerach.
Twórca Brand24 lubił opowiadać o biznesowych wpadkach i kryzysach. Teraz Michał Sadowski zmaga się z największym kryzysem we własnej firmie, po tym jak Facebook zablokował wszystkie konta, zarzucając, że pobierał więcej danych użytkowników niż było mu wolno.
A poza tym w najnowszym „Press”: relacja z gali Grand Press 2019, nagrodzeni w poszczególnych kategoriach konkursowych, dodatek specjalny Direct Mail oraz Panorama Reklamy 2019. Cena: 29.00 zł
|